شهید قربـانـعلـی امیـنــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید قربـانـعلـی امیـنــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید قربـانـعلـی امیـنــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام شهید قربان علی امینی از شهدای دانش آموز شهرستان آمل می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : عسگری
تاریخ تولد : 1344/01/03
تاریخ شهادت : 1361/04/21
محل تولد : آمل
گلزار شهدای کچب کلوا آمل
نحوه شهادت :اصابت تیر مستقیم به صورت وگلو
محل شهادت : شلمچه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مادرم شما را به خدا قسم میدهم که مرا حلال کنید،پدر عزیزم ناراحت نباشید زیرا من هدف مشخصی داشته ام و برای رسیدن به هدفم هیچ سدی نمی تواند در برابر من مقاومت کند.هر وقت ناراحت شدید برای سرور آزادگان امام حسین (ع) گریه کنید،زیرا در زمانی که نه قلم بود نه دفتر 72 تن از یارانش خون خود را جوهر و زمین را کاغذ قرار دادند و نوشتند: مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است.

 

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند

               و اندر این ظلمت شب آب حیاتم دادند

چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی

              که در آن شب تازه براتم دادند

میثم میثم
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۵:۳۳ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

شهید امینی در سال 1344 در روستای کچب کلوا به دنیا آمد. دوران تحصیلی ابتدایی خود را در محل تولد خویش ودوران راهنمایی سال اول و دوم را در فریدونکنار و سال سوم را در روستای کچب علیا  به پایان رسانید. ایشان در حین رفتن به مدرسه به روستای کچب سفلی می رفت وبه طور پنهانی در آن محل به فراگیری فنون نظامی و کار با اسلحه می پرداخت. حتی پدر و مادر ایشان از این موضوع خبر چندانی نداشتند. کارهای او شامل باز و بسته کردن اسلحه وآموزش دفاعی بوده است، تا مقدمات رفتن به جبهه را فراهم کند. سرانجام در حالی که شوق رفتن به جبهه سراسر وجودش را پر کرده بود توانست   به مدت یک ماه به منطقه اعزام شود، بعد از یک ماه برای خانواده خود نامه ای نامه ای نوشت مبنی بر این که می خواهد بیشتر در جبهه بماند که با وساطت چند تن از ریش سفیدان محل این فرصت فراهم شد تا ایشان مدت بیشتری در جبهه بماند. ایشان در عملیات های زیادی شرکت داشتند که مهم ترین آن ها عملیات رمضان بود که دراین عملیات سال 61 در منطقه شلمچه به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

میثم میثم
۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۵:۳۲ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱ نظر